Золотые россыпи
"Человек делается мудрым не силою, а часто читая."
"Человек есть то, чем может быть, но он не все то, чем может быть"
"Если у человека нет цели, то жизнь его, - не что иное, как продолжительная смерть."
Д. Бруно.
понедельник, 17 января 2011 г.
Фізика та техніка в Україні
http://fotki.yandex.ru/users/anoxin2005/view/4132/; http://photo.infoflot.ru/gallery/dnepr?page=3
У 1930-х роках символом індустріалізації став Дніпрогес. Завершення будівництва цієї найбільшої на той час гідроелектростанції забеспечило енергією кілька заводів-гігантів, принесло електричне світло в тисячі будинків Запоріжжя, Кривого Рогу та інших міст України. Після того як дамба заввишки понад 50 м перегородила Дніпро, глибина річки значно збільшилася. Це забеспечило судноплавство у тій частині Дніпра, де були пороги. А щоб судна могли пливти й далі, до Чорного моря, у конструкції греблі інженери передбачили спеціальний вузол - шлюз.
Шлюз являє собою систему послідовно розташованих "кімнат", які називають камерами. У кожній камері з двох сторін є "двері", але немає "даху". Розміри камер величезні - кожна з них здатна вмістити водночас кілька теплоходів. Працює шлюз у такий спосіб. Судно входить у першу камеру, її зовнішні двері за ним закриваються, і відбуваеться вирівнювання води з другою камерою через систему сполучених труб (за принципом сполучених посудин). Потім відчиняються двері між першою і другою камерами - судно переходить у другу камеру і т.д.
( Ф.Я. Божинова, фізика 8клас)
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий